Leer hoe u Avast-foutcode 5 in Windows 10 kunt oplossen?

Opmerken voelt erger dan de toegang tot uw eigen antivirusprogramma te worden ontzegd. Jij was het tenslotte die het in de eerste plaats kocht!

Avast-foutcode 5 voorkomt dat u naast het installeren van specifieke programma's ook toegang krijgt tot de toepassing. Het heeft meestal te maken met bepaalde beheerdersrechten, die u snel kunt herstellen door een paar instellingen aan te passen. Onze technische ondersteuning van Avast heeft de volgende trucs voor probleemoplossing bedacht die u kunt volgen. Je kunt ze allemaal proberen om zo snel mogelijk van het probleem af te komen!

Zet de software uit

Als het antivirus programma van Avast valse positieven detecteert, schakelt u het tijdelijk uit door de onderstaande procedure te volgen:

  1. Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk om Taakbeheer te controleren.
  2. Tik op het tabblad Opstarten.
  3. Selecteer Avast antivirus in de lijst en tik op de knop Uitschakelen.
  4. Start uw desktop of laptop opnieuw op om de wijzigingen te laten werken.
Verander gebruikersaccount naar Admin

Als de optie Uitvoeren als beheerder niet werkt, moet u mogelijk uw gebruikersaccount omzetten in een beheerder. Volg de onderstaande stappen om uw profiel via het Configuratiescherm over te schakelen naar een beheerder:

  1. Druk op de Windows + R-toets om Uitvoeren te openen.
  2. Typ netplwiz in het tekstvak en druk op de knop OK.
  3. Selecteer uw gebruikersprofiel en tik op de knop Eigenschappen.
  4. Open het tabblad Groepslidmaatschap om het optiemenu te zien.
  5. Kies de optie Beheerder en tik op Toepassen en vervolgens op OK.
Neem contact op met de klantenondersteuning van Avast als de bovenstaande oplossing het technische probleem niet oplost.

Ingebouwde beheerdersaccount inschakelen
  1. Druk tegelijkertijd op de sneltoets Windows en X.
  2. Selecteer Opdrachtprompt als beheerder.
  3. Voer net user administrator / actief in: yes commando en druk op Enter.
  4. Sluit het opdrachtpromptvenster.
  5. Schakel uw ingebouwde beheerdersprofiel uit door in te voeren: net user administrator /active: no
Een van de bovenstaande oplossingen zal u zeker helpen bij het oplossen van het technische probleem. Voor het geval ze dit allemaal niet doen, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons technische serviceteam van Avast via e-mail, telefoon of livechatondersteuning.

Omdat we de klok rond werken om u de juiste oplossingen te bieden, kunt u op elk moment contact met ons opnemen! We beloven je dat we je zo snel mogelijk zullen helpen van de fout af te komen, zodat je weer verder kunt met waar je mee bezig was!

Reacties